fbpx
Yoga terapeutica! O activitate făcută dimineața care ne ajută să ne trezim binedispuși !

Yoga terapeutica! O activitate făcută dimineața care ne ajută să ne trezim binedispuși !

Yoga terapeutica | Meditatia

În limba sanscrită cuvântul yoga are semnificația de unire, fuziune, contopire.  Yoga este un sistem filosofic apărut în India cu mii de ani în urmă  și este considerată o cale spre auto-cunoaștere, fiind un mijloc de desăvârșire fizică, dar și spirituală.

În afara Indiei, yoga este asociată cu practica posturilor corporale, așa numitele asanas.

Asanas sunt posturi corporale care permit acumularea energiei în corp având numeroase beneficii: mențin coloana vertebrală flexibilă, elasticizand-o, activează circulația sangvină, ajută la ameliorarea durerilor de spate, picioarele devin suple, organele interne sunt tonifiate astfel fiind  îmbunătățită sănătatea întregului corp. Din punct de vedere psihic, încurajează grija și respectul de sine, conferind liniștire mentală, eliminând stressul, ajutându-ne să redescoperim bucuria de a trăi. Astfel, putem vorbi si despre yoga terapeutica.

Pranayama este o ramură a practicii de yoga terapeutica și reprezintă arta de a respira într-un mod conștient și controlat.

Respirația reprezintă un ansamblu de funcții care sunt responsabile cu schimbul de oxigen și de dioxid de carbon între atmosferă și celulele organismului uman. Centrii respiratori care se află situați în creier controlează respirația pulmonară și nu este necesară o acțiune conștientă pentru a inspira și expira aerul. Ritmul și amplitudinea respirației pot fi însă controlate cu ajutorul voinței.

Respirația este viață, și dacă respiri bine vei trăi mult pe acest pământ este un proverb care ne îndeamnă să ne dorim să ne prelungim viața printr-o metodă care se află la îndemâna noastră.

În practica respirației conștiente se spune că atunci când respirația este controlată gândurile devin liniștite, emoțiile echilibrate, mintea se limpezește. Pranayama are efecte benefice asupra sistemului nervos simpatic si parasimpatic.

Meditația yoghină reprezintă concentrarea minții în mod continuu asupra unui singur subiect. Meditația înseamnă să urmărim să ne păstrăm mintea calmă.  Această practică elimină agitația minții,  tensiunile interioare, stressul , depresia, anxietatea și aduce în sufletul omului care o practică, o stare de pace, calm și libertate.